جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

حوزه/ شهدا نفس مطمئنی پیدا می‌کنند که در دل دشمن رفته و جان و هستی خود را فدا می‌کنند، این قبیل انسان‌ها استثنائی هستند. روحی که بزرگ شود جسم را هم در سختی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیست و یکمین یادواره ۲۲۰ شهید منطقه چهاردانگه ساری که در روستای ایلال برگزار شد، گفت: ما وظیفه تبعیت از شهدا و ادامه راهشان را داریم اینکه بین آن‌ها و خدا چیست مسائلی است که در عالم غیب وجود دارد و ما نمی‌دانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در این مراسم با اشاره به درخواست یکی از خبرنگاران حاضر در غزه، اظهار کرد: آنها می‌خواهند بسیاری از فیلم‌ها و مستندات دریافتی از غزه توسط رسانه‌های ما پخش شود، البته عمق فاجعه و حوادثی که هم اکنون در سرزمین فلسطین رقم می‌خورد در حدی است که ما شاید گوشه‌ای از آن را مشاهده کنیم که حق هم دارند پخش نکنند چون صحنه‌های غم‌انگیز و دلخراش و ترسناکی است. هر انسانی با دیدن این صحنه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، البته همین قدر هم که از رسانه‌های ما پخش می‌شود شاید از رسانه‌های کشورهای دیگر منتشر نشود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه کارهای بزرگ توسط افرادی انجام می‌شود که روح بزرگی دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات را نمی‌توان درک کرد، مثلا جوانی از این منطقه که در گذشته امکاناتی نداشت بپا خواست و جایی رفت و اقدامات زیبایی انجام داد تا اینکه به مقام والای شهادت دست یافت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: شهدا نفس مطمئنی پیدا می‌کنند که در دل دشمن رفته و جان و هستی خود را فدا می‌کنند این قبیل انسان‌ها استثنائی هستند. روحی که بزرگ شود جسم را هم در سختی قرار می‌دهد. در زندگینامه بسیاری از ۷۲ شهید کربلا که دو تن از آن‌ها اهل ایران بودند و ما اکثرشان را نمی‌شناسیم آمده که دست دیگری پشت صحنه بود و یا معجزه روحی برایشان اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم یادآور شد: امروز می‌بینیم عشق به امام حسین (ع) در اروپا تبدیل به مکتب شده است. برادران حماس سنی هستند اما پیشانی‌بند حسین (ع) و زیارت عاشورا دارند. نمی‌دانیم چه چیزی در آن نهفته است. ما وظیفه تبعیت از شهدا و ادامه راهشان را داریم. اینکه بین آن‌ها و خدا چیست مسائلی است که در عالم غیب وجود دارد و ما نمی‌دانیم. خون شهیدان انقلاب و اسلام را بیمه کرده است.

در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران و سعید کهن‌سال مدیرکل بنیاد مازندران از خانواده معزز شهدا تجلیل به عمل آمد.

این یادواره در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha